Ajans’ta bugün Esen Tan ve Utku Ögetürk, Funda Karayel’in Sabah Gazetesi’nde kaleme aldığı ve senaristler tarafından büyük tepki çeken “Türk Sineması’nda Yapımcıların Haklı Hak Sahipliği”  başlıklı yazısını değerlendiriyor.

Yeşilçam’ın en üretken isimlerinden biri olan ve Vesikalı Yarim, Tatar Ramazan, Yumurcak, Ah Güzel İstanbul gibi unutulmaz eserlerin de arasında bulunduğu 400’den fazla filmin senaryosunu kaleme alan Safa Önal, Türkiye sinemasında bir türlü çözülemeyen -çözülmeyen- telif sorununun sembol isimlerinden biri hâline gelmiş durumda. Neredeyse 20 yıldır sinemacılara haklarının teslim edilmesi için mücadele eden Önal, geçtiğimiz günlerde kendisine ait 28 filmi izinsiz şekilde YouTube’da yayınladığı gerekçesiyle Fanatik Film şirketine dava açtı. Önal’ın yıllardır verdiği bu mücadele ve Fanatik Film’e karşı açtığı son dava, tahmin edileceği üzere kimileri tarafından pek hoş karşılanmadı. Önal’ın bu çabalarından rahatsız olan isimlerden biri de Sabah gazetesi yazarı Funda Karayel‘di. Karayel, 1 Kasım’da, Sabah gazetesinin Günaydın adlı ekinde yayımlanan “Türk Sinemasında yapımcıların haklı hak sahipliği isyanı” başlıklı yazısında, Safa Önal’ı “haksız” davalarla yapım şirketlerine zarar vermekle ve mahkemeleri gereksiz davalarla uğraşmakla suçlarken, bu tür davaların bir sınırı olması gerektiğini savundu.

Ajans #83: Funda Karayel’den Skandal Yazı: “Türk Sineması’nda Yapımcıların Haklı Hak Sahipliği”

Ajans’ın yeni bölümünde Utku Ögetürk ve Esen Tan, Funda Karayel’in bu tartışmalı yazısını masaya yatırdı.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information