d8BanE_LKMQ


Roma ile hem En İyi Yönetmen hem de En İyi Görüntü Yönetimi Oscarı’nı kazanan Alfonso Cuarón, Variety tarafından hazırlanan videoda, okyanus sahnesini tek planda nasıl çektiklerini anlattı.

Geçtiğimiz yılın en beğenilen filmlerinden Roma ile bir kez daha adından övgüyle söz ettirmeyi başaran Alfonso Cuarón, bu yıl Oscar Ödülleri’nde hem En İyi Yönetmen hem de de En İyi Görüntü Yönetimi Oscarı’nı kazanarak bir ilke imza attı.

Geçtiğimiz günlerde Variety’e konuşan Cuarón, akıllara kazınan birçok sahne barındıran Roma’nın görüntü yönetimi hakkında açıklamalarda bulundu. Sinemaseverleri etkilemeyi başaran bu sahnelerden biri de Cleo’nun çocukları kurtarmak için suya girdiği okyanus sahnesiydi. Bu sahneyi kendi anılarından yola çıkarak çektiğini söyleyen Cuarón, gerçek hayatta da Cleo’nun kendisini ve kız kardeşini kurtarmak için yüzme bilmediği hâlde suya daldığını söyledi.

Cuarón filmlerinin değişilmezi hâline gelen plan sekanslar ve uzun çekimler hakkında konuşan usta yönetmen, bir sahnede zaman ve mekânın bütünlüğünü korurken karakterlerin mekân içinde rahatça hareket edebilmesini sağlamak için bu tür uzun çekimleri kullandığını belirtiyor.

Alfonso Cuarón, Modern Görünüme Sahip Siyah Beyaz Bir Film Çekebilmek İçin 65mm Dijital Kamera Kullandı

Okyanus sahnesini de kısa çekimleri dijital olarak birleştirmek yerine tek plan olarak çekmeyi tercih eden yönetmen, bu sahnede istediği görüntüyü elde edebilmek için The Fountain, The Revenant ve Avengers: Infinity War gibi filmlerin görsel efekt ekibinde görev alan Steven Scott ile birlikte çalıştı. Çekilen karelerin her kısmında siyah, beyaz ve grilere istedikleri görünümü vermek için ünlü fotoğrafçı Ansel Adams’ın metodundan ilham aldıklarını söyleyen Cuarón, okyanus sahnesinde arka plan ve güneş ışıkları üzerinde oynama yaptıklarını belirtiyor.

Öte yandan filmi siyah beyaz çekme tercihi hakkında da konuşan usta yönetmen, Roma için hazırlıklara başladığında filmin eski usul, nostaljik siyah beyaz filmler gibi olamayacağını anladığını ve geçmişe bugünün bakış açısıyla ışık tutan Roma’nın modern bir siyah beyaz film olduğunu söyledi. Filmin etkileyici görselliğini yaratmak için Alexa65 dijital kamera kullanan Cuarón, bu sayede daha önce sinemada benzerine pek rastlamadığımız, pürüzsüz bir siyah beyaz film çekmeyi başardı.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information