EoCN6ph9pq0


The Trial of the Chicago 7 filminin yönetmeni Aaron Sorkin, New York Times’ın Anatomy of a Scene serisinde, filmin en etkileyici sahnelerinden birini mercek altına aldı.

A Few Good Men, Moneyball, Steve Jobs ve Oscar kazandığı The Social Network gibi önemli filmlerin senaristi olarak tanınan, aynı zamanda The Newsroom ve Amerika’nın politika dünyasını ele aldığı The West Wing gibi beğenilen dizilerin yaratıcısı olan Aaron Sorkin, 2017 yapımı Molly’s Game’den sonra yönetmenliğini üstlendiği Şikago Yedilisi’nin Yargılanması -The Trial of the Chicago 7 filmiyle ikinci kez yönetmen olarak kamera arkasına geçti.

Sacha Baron Cohen, Frank Langella, Joseph Gordon-Levitt, Eddie Redmayne, Mark Rylance, Yahya Abdul-Mateen II, Alex Sharp, Kelvin Harrison Jr. gibi isimlerin oyuncu kadrosunda er aldığı film, 1968 Demokratik Parti Ulusal Kongresi sırasında Chicago’da gerçekleşen karşı kültür protestoları yüzünden hükûmet tarafından suçlanan yedi sanığa dava açılmasını ve bu yedi sanığın 1969 yılında görülen meşhur duruşmasını konu alıyor.

***Yazının bundan sonraki bölümü The Trial of the Chicago 7 ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Mahkeme salonunda olup bitenleri odak noktasına alan film, protestolar sırasında yaşananları, paralel kurgu eşliğinde sunduğu flashback sahneleri üzerinden izleyiciye aktarıyor. Filmin büyük bölümünün geçtiği mahkeme salonu, hikâyenin akışı içerisinde oldukça işlevsel bir yere sahip. Tabii bunda Aaron Sorkin’in payı büyük. Senaryosunu yazdığı projelerde konuşkan karakterlere yer veren ve teatral anlatım biçimini benimseyen Sorkin, bu film özelinde mahkeme salonu gibi ciddi ortamı izleyiciler açısından izlenebilir kılıyor.

Şikago Yedilisi’nin yargılandığı sahneler bu işlevselliğin adeta vücut bulmuş hâli. Özellikle Sacha Baron Cohen’in canlandırdığı Abbie Hoffman’ın yargılandığı sahne bu durumun en güzel örneği. Abbie Hoffman, film boyunca şakacı kişiliğiyle ön plana çıkan, uğradığı haksızlığı iğneleme yoluyla gerçekleştiren, bunu mahkeme salonunda verdiği haksız kararlarla dikkat çeken yargıcın gözleri önünde yapan bir karakter. Daha önceki filmlerinde ofansif mizahı işlevsel bir şekilde kullanan Sacha Baron Cohen’in bu karakteri canlandırması da oldukça manidar bir seçim olmuş.

Abbie Hoffman’ın yargılandığı bu sahne aslında farklı bir şekilde ele alınmış. Nasıl mı? New York Times’ın Anatomy of a Scene serisi için bu sahneyi mercek altına alan Aaron Sorkin, filmin doruk noktasını oluşturan bu sahneyi neden daha sade bir şekilde ele aldığını ve neden tüm gözlerin Sacha Baron Cohen’in üzerinde olduğunu açıklıyor.

Bir Sahnenin Anatomisi: Aaron Sorkin’in Anlatımıyla The Trial of the Chicago 7

The Trial of the Chicago 7

İlk başta planlandığından daha farklı bir sahne çeken Aaron Sorkin, duruşma sahnesiyle ilgili düşüncelerini şu şekilde kelimelere döküyor. Aynı zamanda Joseph Gordon-Levitt’in performansına da övgüler yağdırıyor:

“Bu filmdeki o sahne aslında mahkeme salonunda gerçekleşmiyor. William Kunstler rolünde Mark Rylance, çalıştıkları ofislerinde Tom Hayden’a – ki bu Eddie Redmayne’in canlandırdığı karakter oluyor – karşı yürüttüğü sahte bir çapraz sorgu sırasında oluyor. Tom Hayden’a neden Hayden’ın kürsüye çıkamayacağını çünkü onu darmadağın edeceklerini ve bunun nasıl olduğunu göstermeye çalışıyor. Bu doruk noktası mahkeme salonu sahnesi hâline gelir. Ve Abbie’nin stantta olduğu sahne bir çeşit final anı. Bu beklediğimiz bir şey. Bize gerçekten ne düşündüğünü söyleyen ciddi bir Abbie.

Çapraz sorgu, Joseph Gordon-Levitt’in canlandırdığı baş savcı Richard Schultz tarafından yapılıyor. Filmin başından beri, bu adamların yargılanması konusunda kararsız olduğunu biliyoruz. Bunu tam olarak yapacak çünkü bu onun işi ve bu iş, kendisine doğrudan yeni başsavcı General John Mitchell tarafından emredildi. Ancak bunu yapmanın birkaç nedenden ötürü bir hata olduğunu biliyor. Bu yüzden gerçekten ilginç bir karakter. Ve Joe onu çok güzel oynuyor…”

Ayrıca Aaron Sorkin, bu sahne özelinde Sacha Baron Cohen’in nasıl bir performans göstereceğini merak etmiş. Bu sahnenin çekiminden bir gün önce Cohen’e, filmin tüm başarısı veya başarısızlığının onun performansına bağlı olacağını belirten bir mail atmış. Cohen’le konuştuktan ve sahneyi çektikten sonra Sorkin, oyuncunun performansına hayran kalmış ve sahneyi istediği şekilde çekmenin coşkusunu yaşamış.

New Tork Times’ın Anatomy of a Scene serisinde yayınlanan ve filmin final anına hizmet eden bu sahnenin Aaron Sorkin tarafından analiz edildiği videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Kaynak: Anatomy of a Scene

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information