DNNfKxL7b7A

The Devil All the Time filminin yönetmeni Antonio Campos, New York Times’ın Anatomy of a Scene serisinde, filmin en etkileyici sahnelerinden birini mercek altına aldı.

Afterschool ve Simon Killer filmlerine imza atan, Rebecca Hall‘un 1974 yılında canlı yayında intihar eden TV spikeri Christine Chubbuck’ı canlandırdığı Christine filmiyle adından övgüyle söz ettiren Antonio Campos, geçtiğimiz sene Donald Ray Pollock‘un aynı isimli romanından uyarlanan The Devil All the Time filmiyle karşımıza çıktı.

***Yazının bundan sonraki bölümü The Devil All the Time ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Tom Holland, Bill Skarsgård, Sebastian Stan, Riley Keough, Jason Clarke, Harry Melling, Robert Pattinson, Haley Bennett gibi adeta yıldızlar geçidini andıran oyuncu kadrosuyla dikkat çeken film, Amerikan taşrasına dair güçlü bir anlatı sunuyor. Savaşın travmasını yaşayan bir gazi, sonradan pedofil olduğu ortaya çıkan bir papaz, soygun yapmak üzerine bir hayat kuran bir çift gibi karakterler skalasını da izleyiciye gösteriyor. Tabii bir de bütün film boyunca kendisini takip ettiğimiz, çocukluğunu ve gençliğini gördüğümüz ve diğer karakterlerle yolları kesişen Arvin karakterini unutmamak gerekiyor.

Yolları kesişmek demişken, Arvin ve dini bir istismar aracı olarak kullanan papaz Teagardin’in kilisede karşı karşıya geldiği sahne filmin en önemli anlarından birine hizmet ediyor. Filmin üçte ikilik bölümünü geride bıraktığımız kısımda Arvin, papazın gerçek yüzünü görüyor ve üvey kız kardeşi Lenora’ya ne yaptığını çözüyor. İntikam almak için papazın yanına kiliseye gittiğinde ikilinin yüzleşmesini izliyoruz.

Bir Sahnenin Anatomisi: Antonio Campos’un Anlatımıyla The Devil All the Time

Antonio Campos, favori sahnesi olarak gördüğü bu sahneyi New York Times’ın Anatomy of a Scene serisi için mercek altına alıyor ve hem oyuncu performanslarının ortaya çıkma aşamasında hem de montaj sürecinde sahneyi çekmenin zorluklarından bahsediyor.

Campos, filmin kurgusunu yapan hayat arkadaşı Sofía Subercaseaux ile birlikte bu sahne üzerinde dokuz ay boyunca aralıksız çalışmış. Ayrıca ses tasarımının bir karakterin gerginliğini tasvir etmede, özellikle titreyen silahın gürültüsünü göstermede, nasıl bir rol oynadığını ve belirli kamera açılarının etkisiyle hikâyeyi karakterlerin bakış açılarından anlatmaya nasıl yardımcı olduğunu da şu şekilde kelimelere döküyor:

“Bu sahnede insanlara anlatmak istediğim şeylerden biri de Arvin’in bir katil olmamasıydı. Öldürme maksadıyla geliyor ve silaha tam ateş etmek üzereyken geriliyor, oturuyor ve harekete geçmek için cesaretini topluyor. Şiddet uygulayan bir çocuk ama henüz katil değil. Bu sahnede yapmak istediğim şey iki farklı perspektif vermekti. İlki papaz Teagardin’in bakış açısından genç çocukla konuştuğu an; ikincisi de Arvin’in yüzüne yakın çekim yapmak. Bu sahnede Arvin’in yanında oluyoruz ve onun ne kadar gergin, ne kadar endişeli olduğunu görüyoruz. Yakın çekimlerle onun bakış açısına erişiyoruz. Teagardin’in daha önce Arvin’in büyükannesini ve kız kardeşini gördüğünü biliyoruz ama bu sahnede Arvin’i tanıyamıyor. Bu sahnede iki karakterin bir araya gelmesinden dolayı çok heyecanlıydım. İyiliğin ve kötülüğün karşılaşması gibiydi.”

Antonio Campos’un açıklamalarından anladığımız kadarıyla birçok etmenin başarılı bir şekilde bir araya gelmesi ve uzun çalışma süreci, böyle ilgi çekici bir sahnenin ortaya çıkmasına vesile olmuş. Bu sahne özellikle Arvin’in hayatında kilit bir konumda yer alıyor ve karakterin nasıl bir şekilde hayatına yön vereceğini görmemiz açısından önemli bir görev üstleniyor. New Tork Times’ın Anatomy of a Scene serisinde yayınlanan bu sahnenin Antonio Campos tarafından analiz edildiği videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Kaynak: The Anatomy of a Scene

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information