hoJptEKKf-c

Minari filminin yönetmeni Lee Isaac Chung, New York Times’ın Anatomy of a Scene serisinde, filmin en etkileyici sahnelerinden birini mercek altına aldı.

Henüz çocuk yaşta ailesiyle birlikte Kore’den Arkansas’a göç eden Lee Isaac Chung, bu yıl kendi deneyimlerinden yola çıkarak senaryosunu kaleme aldığı, aynı zamanda yönetmen koltuğuna oturduğu A24 yapımı Minari filmiyle dikkatleri üzerine çekti.

Steven Yeun, Yeri Han, Noel Kate Cho, Alan Kim ve Yuh-Jung Youn gibi isimlerin oyuncu kadrosunda yer aldığı film, Koreli göçmen bir ailenin Amerika’nın Arkansas eyaletinde yeni bir yaşam kurmak için verdiği mücadeleye ışık tutuyor. Başarılı bir ödül sezonu geçiren film, altı dalda Oscar’a aday olurken; Yuh-Jung Youn, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu dalında Oscar ödülüne layık görüldü.

***Yazının bundan sonraki bölümü Minari ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Filmin en başında Yi ailesinin yeni evlerine geldiği anlara şahit oluyoruz. Burada ailemiz, karavan bir evde yaşamak için kırsal bir bölgeye geliyor. Aile üyelerinin bu durumu karşılama şekilleri ise çok farklı. Steven Yeun’un canlandırdığı Jacob, yeni evleri konusunda daha iyimserken; eşi Monica ise daha şüpheci bir bakış açısına sahip. Hiç eşyası olmayan karavanı gördüğünde verdiği tepki, bu bakış açısını destekler nitelikte. Yeni bir yerde yaşayacak olmanın getirdiği kaygıyı da üzerinde taşıyor aynı zamanda. Çocuklar ise yeni bir deneyim yaşayacak olmanın heyecanı ve bilinmezliği içerisinde.

Bir Sahnenin Anatomisi: Lee Isaac Chung’un Anlatımıyla Minari

Minari

Aile üyelerinin farklı perspektifleri ve bakış açıları üzerinden bu sahneyi çekme yoluna başvuran Lee Isaac Chung, açılış sahnesiyle ilgili düşüncelerini şu şekilde kelimelere döküyor:

“Bu sahnede araçtan inerken gördüğümüz ilk kişi Jacob’ı canlandıran Steven Yeun ve bunu atından inen bir adamı görme hissini uyandırmak isteyerek filme aldım. Sonrasında Han Yeri’nin hayat verdiği Monica’nın ve iki çocuğun arabadan çıktığını görüyoruz. Böylece sahneye üç farklı açıdan bakmış oluyoruz. Bu sahnenin benzersiz zorluğu buydu. Önce babayla başlıyorsunuz, sonra anneyle ve sonrasında çocuklarla devam ediyorsunuz. Her birinin bu yeni yerin ne olduğu konusunda çok farklı bir görüşü var. Jacob burayı bir fırsat yeri olarak görüyor. Bu yeni yer onu heyecanlandırıyor. Monica ise hiçliğin ortasında bir ev görüyor. Çocuklar da sadece eğleniyorlar.

Bu, filme üç farklı benzersiz bakış açısıyla başlamaya çalışma biçimimdi ve benim için aile budur. Bir ailenin farklı bakış açıları vardır ve bir açıdan çok komik bir şekilde birleşiyorlar. Bölgeye girdiğimizde, hepsinin bu yeni ülkeye nasıl yaklaşması gerektiği konusunda oldukça hemfikirdik. Jacob, burayı tüm büyüsüyle görüyor ve çok heyecanlı. Steven, Jacob’ın burayı ne kadar sevdiğine ve içindeki potansiyeli ne kadar gördüğüne dair bakış açısını göstermekte çok iyiydi. Bu sahneyi yazarken, Jacob’ın eğilip ellerini toprağa gömmesi ve renge bak demesine bayıldım ve bu senaryoyu yazarken aklıma gelen bir andı.”

Ayrıca Lee Isaac Chung, Monica karakterinin mekâna yabancılaşmasını izleyiciye yansıtmak için Han Yeri’ye birtakım direktifler vermiş ve karakterin duygusunu sadece mimikleriyle anlatmasını istemiş.

New Tork Times’ın Anatomy of a Scene serisi kapsamında yayınlanan ve filmin önemli bir sahnesinin Lee Isaac Chung tarafından analiz edildiği videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Kaynak: Anatomy of a Scene

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information