Filmlerindeki ses miksajına gelen eleştirilere cevap veren Christopher Nolan, yönetmenlerin bu konuya oldukça muhafazakâr yaklaştığını ve bundan dolayı şaşkınlık içinde olduğunu söyledi.

Christopher Nolan filmleri senaryosu, zaman akışları, kurgusu gibi birçok unsurla ön plana çıkarken çoğu kez ses miksajıyla da gündeme geliyor. Nolan’ın filmlerindeki ses miksajı nedeniyle bazı yerlerde diyalogların neredeyse duyulmaması, sinemaseverlerden olduğu gibi diğer yönetmenlerden de olumsuz eleştirileri beraberinde getiriyor. Interstellar, The Dark Knight Rises ve bu yıl vizyona giren Tenet aynı eleştirilerin merkezindeydi. Nolan ise bu eleştirilere kendi ses miksajını savunarak cevap verdi.

Tom Shone‘un yeni yayımlanan The Nolan Variations kitabında ifadeleri bulan Nolan, yönetmenlerin bu tutumunu muhafazakâr olarak nitelendirdi ve bundan dolayı şaşkınlık içerisinde olduğunu belirtti. Nolan, Interstellar’ın ses miksajı hakkında birçok şikayet aldıklarını söyledi. “Diğer yönetmenlerden ‘Filmini izledim ve diyaloglar duyulamıyordu’ şeklinde yorumlar aldım. Bazıları müziğin sesinin çok yüksek olduğunu düşündü. Ancak gerçek şu ki bu ses miksajını nasıl yapmayı tercih ettiğimizin tümüyle alakalıydı.”

Christopher Nolan, Ses Miksajını Yaptıkları Metottan Bahsetti

Nolan, bu mix tercihinin radikal olduğunu ve mevzu ses miksajı olduğundan insanların ne kadar tutucu olduğunu gördüğünde şaşırdığını ifade etti. “Çünkü mesela herhangi bir şeye benzeyen film yapabilirsiniz, iPhone ile film çekebilirsiniz. Kimse şikayet etmez. Ama ses tasarımını belli bir tercihe göre yaptığınızda veya belli alt frekansları kullandığınızda insanlar hemen ateş püskürür.”

Nolan 2014 yapımı Interstellar filminde kullandıkları ses tasarımından da övgüyle bahsetti. Tasarımdaki deneyselliğin sunduğu hissin harika olduğunu söylerken fizikalite bakımından yaratılan hissin daha önce kimsenin yapmadığı kadar ileri olduğunu belirtti. Interstellar filminde Nolan ve ekibi, çok fazla miktarda titreşimin alınabildiği alt kanal fikrini kullanmıştı.

Filmin müziklerini yapan Hans Zimmer‘ın en pes notaları kullandığını da belirten Nolan “Yazılım tarafından otomatik olarak filtrelenen belirli düşük frekanslar var. Hans, bu kontrolleri kaldırdı ve böylece alt frekansları elde edebildi. Aynı şeyi dublaj aşamasında da yaptık. Oldukça büyüleyici bir ses tasarımı var. Eğer bir IMAX salonunda izlerseniz farkı anlayacaksınız” ifadelerini kullandı.

Yönetmenin açıklamaları, çok eleştirilen bu ses tasarımının, aslında tam da Nolan’ın istediği gibi olduğunu gösteriyor.

Kaynak: IndieWire

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information