Se7en, Fight Club, Zodiac, The Social Network filmlerinin yönetmeni David Fincher’dan 10 yönetmenlik tavsiyesi!

Son olarak beğeni toplayan Mank filmi Netflix‘te yayınlanan usta yönetmen David Fincher, sinema tarihine geçecek birçok filme imza attı. The Curious Case of Benjamin Button ve The Social Network filmleri ile Oscar’a aday olan yönetmenin Se7en, Fight Club, The Game, Zodiac gibi önemli filmlerin altında imzası bulunuyor. Yalnızca beyazperdede değil televizyon için de önemli işlere imza attı. House of Cards ve Mindhunter dizilerinin yapımcılığını üstlenen Fincher, günümüz sinemasının en etkili yönetmenlerinden biri.

Outstanding Screenplays kanalı, Fincher’ın farklı dönemlerde verdiği demeçleri bir araya getiren bir derleme hazırladı. Söyleşilerden, röportajlardan bölümlere yer verilen videoda Fincher yönetmenlik hakkında tecrübelerini paylaşıyor. Bu tecrübelerinden yola çıkarak film tutkunlarına yönelik yönetmenlik tavsiyesi de paylaşıyor. David Fincher’ın yönetmenlik hakkındaki tavsiyelerini aşağıda bulabilirsiniz.

David Fincher’dan 10 Yönetmenlik Tavsiyesi

Herkes Aynı Anda Zirveye Ulaşmalı

Fincher film çekimlerinin genelde 100 günü aştığını söylüyor. Bu durumlarda setteki birçok görevlinin elinden gelenin en iyisini yapması gerektiğine dikkat çekiyor. Aktörler, kameramanlar, boom operatörleri ve diğerleri, herkes yaptığı işte zirveye çıkmalı. Yönetmen olarak sizin de herkesin aynı anda aynı şeye odaklandığından emin olmanız gerekiyor. Hepsini birden idare etmeniz gerektiğini bilmeniz gerekmektedir.

Film yönetmek üç boyutlu bir satranç gibidir. Herkes aynı anda zirve ulaşmak zorundadır.”

 Senaryoyu Görsel Bir Şekilde Yazın

Fincher, yazılı bir senaryonun görsel dile dönüştürme yönteminin çok kişiye özel olduğunu dile getiriyor. Bunun için net bir cevabın olmadığını söylüyor. Kendisinin bir film üzerinde çalışmasının iki yılını aldığını dile getiriyor. Senaryoyu okurken okuyucunun onu zihninde canlandırması ve gerekli detayları bu şekilde anlamlandırmasının önemli olduğuna dikkat çekiyor.

Senaryonuzu olabildiğince görsel bir şekilde yazmaya çalışın. Böylece imgeler okuyucunun zihninde uzun bir süre kalacaktır.”

Odak Noktası Yalnızca Oyuncu Değildir

Fincher, setlerde çekimlerin yalnızca oyuncuya bağlı olmadığını söylüyor. Mesele yalnızca onun oyunculuğunu öne çıkarmak değil. Işık, ses gibi birçok bileşen ile sahne daha iyi yakalanabilir. Asıl odak da bu. Fincher kendisi için önemli olanın bu farklı boyutların bir araya uyumlu bir şekilde gelmesini yakalamak olduğunu söylüyor.

İhtiyacınız kadar çok tekrar alın. Odak noktası yalnızca aktör değil, çok fazla insanla bale yapmak gibi bir şeydir.”

Filminizi iPad İle Çekebilirsiniz

Fincher, Hollywood olmadan filmlerimi nasıl yapacağım diye soranlara gidip bir Ipad almalarını söylüyor. Filmlerini bununla yapabileceklerini dile getiriyor. Yazma, çekme, kurgulama işlerini bunla yapabilirsiniz. Fincher bunun bir bahane olmadığını söylüyor.

Yönetmenlik ekipman değil zevk meselesidir. Bütün bir filmi iPad’iniz ile yazabilir, çekebilir ve kurgulayabilirsiniz.”

Bir Kitabın Haklarını Almak İçin Plan ile Gidin

Fincher, Fight Club’ın film haklarını alırken yaptığı hazırlığın önemine vurguluyor. Haklarını satın alırken ya bununla 3 milyon dolarlık, az sayıda sinemada gösterilip kısa süre sonra DVD’si çıkan bir film yaparsınız ya da 600 milyon dolarlık Brad Pitt ve Edward Norton’un yer aldığı bir film yaparsınız diye kararlı bir şekilde gittiklerini söyledi. Fincher görüşmelerden önce oyuncu kadrosunu, senaryoyu, programı yaptıklarını ve kitabın haklarını öyle satın aldıklarını söyledi.

Eğer gerçekten belirli bir kitabın haklarını almak istiyorsanız, o zaman aktörler, storyboard, bütçe, program ve senaryo ile bütün bir plan öne sürün.”

Önemli Olan Yabancılara Bir Şey Hissettirmektir

Fincher, filmde yapmaya çalıştığınız şeyin bir şeyler hissettirmek olduğunu söylüyor. Bununla ifade ettiği ise filmdeki sahnelerin planı, dekorasyonu, sanat tasarımı gibi senaryoya etki eden birçok şeyin aslında amacı bir his yaratmak. Filmde tartışılan şeyler aslında fikirlerin nasıl aktarıldığı oluyor. Bunun için tüm ekip bir arada çaba gösteriyor. Önemli olan fikirdir

“Sanat tasarımcısından bestecisine kadar tüm ekip önemli bir şey üzerine çalışıyorsunuz. O da yabancılara bir şeyler hissettirmektir.”

Kendinize Olan Güveni Koruyun

Fincher, sette korkutucu olanın 90-100 kişinin sizin yüzünüze bakıp şimdi neler olacağını bilmek istemesi olduğunu söylüyor. Sette her zaman özgüvenli olmalısınız. İnsanlara ne olacağını, ne yapmaları gerektiğini net bir biçimde ifade edilmesinin önemli olduğunu, ancak bunu ifade edebilecek seviyeye uzun yıllar içerisinde gelinebileceğini söylüyor.

“İster gerçek iste sahte olsun, setteyken projenize güvenmelisiniz.”

Eskinin Kuralları Bugüne Uygulanmak Zorunda Değil

Televizyon ve sinema iki önemli hikâye aracı ve bunların teknikleri bulunuyor. Ancak bu yöntemler, bugüne uymayabilir. Her zaman üç perdeli yapıya uyulması gerekmeyebilir. Çünkü her zaman aynı şekilde gazete okur gibi, televizyon izler gibi bir üretim yapmıyoruz. Fincher kendisi için önemli olanın hikâye içerisinde kaybolmak, o dünyanın içine girmek olduğunu söylüyor. Her şeyin kesin kalıplarla takip edilmesine gerek yok.

Hikâye anlatıcılığının eski kurallarının 21. yüzyıla uyması gerekmiyor. Bu yüzden hikâyelerinizi anlatmak için farklı ve ön görülemez yollar bulun.”

Bir Şeyler Yanlış Gidebilir

Fincher, yanlış gidebilecek şeyleri hesaba kattığını dile getiriyor.  Ancak her şeyi çok fazla düşünmemeye çalıştığını, aksi takdirde uygulamanın sıkıcı olabileceğini söylüyor. Oyuncularla, görüntü yönetmeniyle toplu bir şekilde her şeyi net bir biçimde yapmaya çalıştığını ifade ediyor.

Sette beklenildiği gibi gitmeyecek şeylere hazırlık olun. Ancak aynı zamanda yaratıcılığa alan tanıyın. Böylece sıkıcı bir uygulama olmaz.”

Şans Diye Bir Faktör Vardır

Fincher, başarı bir filmde şans faktörüne dikkat çekiyor. Filmden net bir anlam çıkarma yolunda farklı etkenlerin bir araya gelmesiyle bunun oluştuğunu dile getiriyor.

Elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışın. Ancak bir filmin işe yaradığı durumlarda birçok faktörün sıklıkla şans eseri sonucu bir araya geldiğini unutmayın.”

Kaynak: Outstanding Screenplays

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information