Haftanın Kısa Filmi köşemizde bu hafta, kanalında ilişkiler ve seks konusunda tavsiyelerde bulunmasına rağmen, kendi hayatında bu konulardaki tecrübesizliği nedeniyle türlü zorluklar yaşayan bir YouTuber’a odaklanan Adalamadrina var.

Katalan yönetmen Carlota Oms’un yönettiği ve senaryosunu Joan Pàmies’le birlikte kaleme aldığı Adalamadrina’nın ana karakteri bir YouTuber. Ve artık biliyoruz ki YouTube, sadece video izlediğimiz bir internet sitesi ya da uygulama değil, dijital dünya ile az çok ilişki kurabilen herkesin kendisini ifade edebilecek alanı bulabildiği, içinde uzağa çiş yapma “challenge”larının da Weimar dönemi Alman sinemasına dair derinlikli videoların da bulunduğu kocaman bir çorba, bir “özgürlük” alanı, bir tür organize kaos. Adalamadrina’daki YouTuber Ana da kendine bu sonsuz boşluk içinde bir alan açmış 24 yaşında genç bir kadın. Filmin içerisinde de gördüğümüze göre kendi kanalında yayınladığı videolarda ilişkiler ve seks üzerine abonelerine ve izleyenleri türlü “uzman” yorumları sunuyor.

Adalamadrina: Dijital Koas ve Gerçek Hayatlar

YouTube herkesin istediği konuda uzman olabildiği bir mecra aslında. Ada da kendine seksi ve ilişkileri seçmiş. İşte Adalamadrina’nın tartışmaya açtığı konu da burada başlıyor. Zira çok geçmeden ana karakterin gündelik hayatında uzmanı olduğu bu konularda pek de başarılı olmadığını öğreniyoruz. Düzenli olarak gittiği spor salonundaki bir eğitmene ilgi duyan genç kadın ona yaklaşmak konusundaki çekingenliğini üzerinden atmanın ve kendinden yaşça büyük bu eğitmenle nasıl yakınlaşacağının yollarını da yine YouTube üzerinden, başka bir “uzmanın” görüşleri doğrultusunda arıyor. Kanalında kendini olmadığı biri olarak lanse eden, belki kendini bu şekilde gerçekleştiren Ana, tüm dünya algısını yine internet videoları izleyerek geliştirmeye başladığı noktada kendine de gittikçe daha çok yabancılaşıyor. Adalamadrina her anına sinen o Coen Kardeşler esintili mizah da kökenini burdan alıyor biraz. Hayatta yolunu bulmak adına, kendi dâhil herkesin uzman bilgileri sunduğu tuhaf bir çağın yarattığı (traji)komik kaostan Ana da muaf kalamıyor ve bu durum bir noktadan sonra gerçekten çağımızın nasıl bir tuhaflık olduğunu aynalar hâle geliyor.

Spor salonundaki sahnelerin kalabalığı, absürtlüğü ve yüksek enerjisinin Ana’nın -bu noktada başroldeki Laia Bannana’nın da hakkını teslim etmek gerek- bu kalabalığın ortasındaki ve özellikle yalnız kaldığı anlardaki ruh hâlinin yarattığı tezatlık ortaya hem çarpıcı bir üslup hem de güçlü bir mizah duygusu çıkarıyor. Bu da başta Sundance olmak üzere birçok önemli festivalin seçkilerine girmiş ve bu festivallerde ödüller kazanmış Adalamadrina’yı dikkate değer bir kısa film yapmak için fazlasıyla yeterli.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information