Her yıl bizi en az bir filmiyle heyecanlandıran usta kalem, büyük rejisör Hong Sang-soo, üç yıl önce Isabelle Huppert ile Cannes’ın çevresinde konuşlanan Claire’in Kamerası – La caméra de Claire’de olduğu gibi, bu yıl da Berlinale için özel dikim gibi görünen bir film ile karşımızda. Neredeyse her filminde belli başlı tercihleri tekrarlayan yönetmen, Introduction’da da, yine onlarca kez tekrarladığı karakter özelliklerinden, onların motivasyonlarından, olay örgüsünden ve hatta mekânlardan bambaşka şahaneler çıkarmayı, nasıl yapıyorsa yapıyor ve bir kez daha başarıyor. ***Yazının bundan sonraki bölümü Introduction ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.*** Filmlerinde olay kurgusunu ve anlatım ekonomisini en iyi yöneten isimlerden biri olan Hong Sang-soo, Introduction’da 66 dakikalık bir süre içinde, Youngho (Shin Seokho) isminde genç bir adamın kız arkadaşı Ju-won (Park Miso) ile olan ilişkisine, kariyer hedeflerine, annesinin hayatına müdahalesine ve babasının ortadan kayboluşuna yer verirken, bu hikâyede yer alan hemen her karakter hakkında da derinlemesine –ama asla sıkıcı olmayan- bir bilgi akışına da yer veriyor. Özellikle bu bilgi akışının bir zincir oluşturup, filmin neredeyse fonksiyonu olmayan hiçbir görüntüye, aksiyona ve oyuna izin vermemesine de dikkat ederek, yönetmenimiz yine her zaman yaptığı gibi izleyicisini emin ellerde maceralara sürüklüyor. Introduction: İçten Bir Kucaklaşma Üç bölümden oluşan Introduction’ın birinci bölümünde, doktor babasının muayenehanesine giden Youngho, babasının onu uzunca bir süre bekletmesinin ardından ikince bölümde moda okumak için Berlin’e taşınma kararı alan kız arkadaşı Juwon’un arkasından Berlin’e gidiyor. Ju-won’un fazlasıyla kontrolcü annesi (Seo Young-hwa) kızını şimdilerde ressam olan eski bir arkadaşına (Kim Min-hee) emanet ederken, üçüncü bölümde Youngho’nun aşırı kontrolcü annesi oğlunun oyunculuk kariyeri için kız arkadaşından bağımsız kararlar alabilmesi gerektiğine dair baskı uyguluyor. İki tarafta da çocuklarının hayatlarına doğrudan müdahale etmekte beis görmeyen anneler ne kadar varsa babalar da o kadar yok. Çocuklar ise, hâlihazırda yetişkin olmalarına rağmen ailelerinin onlar için çoktan çizmiş olduğu yol ile kendi istedikleri yaşam ve tercihler arasında gidip geliyorlar. Bu bocalamanın en gözle görülür hâli ise, bir zamanlar oyuncu olmak isteyen Youngho’nun bu hevesinden vazgeçmesi üzerine annesinin aktör bir arkadaşı tarafından ağır bir eleştiri yağmuruna tutulduğu sahne. Oynadığı bir kısa filmde bir kadını öpmesi gerektiği için oyunculuğun kendisine göre olmadığını, çünkü oyun bile olsa, bir kadına sarılmanın içten olmayan bir hâlinin olamayacağını söyleyen Youngho’ya karşı, annesi ve eski aktör birleşerek genç adamın hislerine karşı geliyorlar. Elbette, oyunculuk üzerine son derece ciddi kararların konuşulduğu bu masada, izleyiciye hatırlatılan dördüncü duvar ile yoluna devam eden film, final sahnesinde Youngho ve yakın arkadaşının rüzgarlı bir sahilde içten bir kucaklaşmasıyla son buluyor. Siyah-beyaz görüntünün verdiği ağırlık ve ciddiyetin arasından Hong Sang-soo’nun adeta bir ışık huzmesi gibi süzülen sinematik şakaları, kendinden aşırı emin yetişkin (görece yaşlı) karakterlerin düştüğü acınası durumlar, adeta bir çocuk gibi yönetilen film zamanı sayesinde Introduction, yönetmenin diğer filmlerinin arasında geride kalmayı kabul etmeyerek yerini alıyor.

Yazar Puanı

Puan - 80%

80%

Siyah-beyaz görüntünün verdiği ağırlık ve ciddiyetin arasından Hong Sang-soo’nun adeta bir ışık huzmesi gibi süzülen sinematik şakaları, kendinden aşırı emin yetişkin (görece yaşlı) karakterlerin düştüğü acınası durumlar, adeta bir çocuk gibi yönetilen film zamanı sayesinde Introduction, yönetmenin diğer filmlerinin arasında geride kalmayı kabul etmeyerek yerini alıyor.

Kullanıcı Puanları: 4.85 ( 1 oy)
80


Her yıl bizi en az bir filmiyle heyecanlandıran usta kalem, büyük rejisör Hong Sang-soo, üç yıl önce Isabelle Huppert ile Cannes’ın çevresinde konuşlanan Claire’in Kamerası – La caméra de Claire’de olduğu gibi, bu yıl da Berlinale için özel dikim gibi görünen bir film ile karşımızda. Neredeyse her filminde belli başlı tercihleri tekrarlayan yönetmen, Introduction’da da, yine onlarca kez tekrarladığı karakter özelliklerinden, onların motivasyonlarından, olay örgüsünden ve hatta mekânlardan bambaşka şahaneler çıkarmayı, nasıl yapıyorsa yapıyor ve bir kez daha başarıyor.

***Yazının bundan sonraki bölümü Introduction ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.***

Filmlerinde olay kurgusunu ve anlatım ekonomisini en iyi yöneten isimlerden biri olan Hong Sang-soo, Introduction’da 66 dakikalık bir süre içinde, Youngho (Shin Seokho) isminde genç bir adamın kız arkadaşı Ju-won (Park Miso) ile olan ilişkisine, kariyer hedeflerine, annesinin hayatına müdahalesine ve babasının ortadan kayboluşuna yer verirken, bu hikâyede yer alan hemen her karakter hakkında da derinlemesine –ama asla sıkıcı olmayan- bir bilgi akışına da yer veriyor. Özellikle bu bilgi akışının bir zincir oluşturup, filmin neredeyse fonksiyonu olmayan hiçbir görüntüye, aksiyona ve oyuna izin vermemesine de dikkat ederek, yönetmenimiz yine her zaman yaptığı gibi izleyicisini emin ellerde maceralara sürüklüyor.

Introduction: İçten Bir Kucaklaşma

Üç bölümden oluşan Introduction’ın birinci bölümünde, doktor babasının muayenehanesine giden Youngho, babasının onu uzunca bir süre bekletmesinin ardından ikince bölümde moda okumak için Berlin’e taşınma kararı alan kız arkadaşı Juwon’un arkasından Berlin’e gidiyor. Ju-won’un fazlasıyla kontrolcü annesi (Seo Young-hwa) kızını şimdilerde ressam olan eski bir arkadaşına (Kim Min-hee) emanet ederken, üçüncü bölümde Youngho’nun aşırı kontrolcü annesi oğlunun oyunculuk kariyeri için kız arkadaşından bağımsız kararlar alabilmesi gerektiğine dair baskı uyguluyor. İki tarafta da çocuklarının hayatlarına doğrudan müdahale etmekte beis görmeyen anneler ne kadar varsa babalar da o kadar yok. Çocuklar ise, hâlihazırda yetişkin olmalarına rağmen ailelerinin onlar için çoktan çizmiş olduğu yol ile kendi istedikleri yaşam ve tercihler arasında gidip geliyorlar. Bu bocalamanın en gözle görülür hâli ise, bir zamanlar oyuncu olmak isteyen Youngho’nun bu hevesinden vazgeçmesi üzerine annesinin aktör bir arkadaşı tarafından ağır bir eleştiri yağmuruna tutulduğu sahne. Oynadığı bir kısa filmde bir kadını öpmesi gerektiği için oyunculuğun kendisine göre olmadığını, çünkü oyun bile olsa, bir kadına sarılmanın içten olmayan bir hâlinin olamayacağını söyleyen Youngho’ya karşı, annesi ve eski aktör birleşerek genç adamın hislerine karşı geliyorlar. Elbette, oyunculuk üzerine son derece ciddi kararların konuşulduğu bu masada, izleyiciye hatırlatılan dördüncü duvar ile yoluna devam eden film, final sahnesinde Youngho ve yakın arkadaşının rüzgarlı bir sahilde içten bir kucaklaşmasıyla son buluyor.

Siyah-beyaz görüntünün verdiği ağırlık ve ciddiyetin arasından Hong Sang-soo’nun adeta bir ışık huzmesi gibi süzülen sinematik şakaları, kendinden aşırı emin yetişkin (görece yaşlı) karakterlerin düştüğü acınası durumlar, adeta bir çocuk gibi yönetilen film zamanı sayesinde Introduction, yönetmenin diğer filmlerinin arasında geride kalmayı kabul etmeyerek yerini alıyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information