Sinemada IMAX çalışmalarının öncü isimlerinden görüntü yönetmeni James Neihouse ve Meryem Yavuz, yarın Ankara’da bir araya geliyor. James Neihouse & Meryem Yavuz: Gelecek, Şimdi! etkinliğinde iki görüntü yönetmeni, sinematografi alanının çeşitli alt başlıkları çerçevesinde, dijitalleşen sinemanın konumuna odaklanacak.

Bu atölye sinematografi alanının çeşitli alt alanları çerçevesinde, özellikle dijitalleşen sinemanın konumuna odaklanacaktır. Gerçekleşecek atölyeyle birlikte katılımcılar sadece James Neihouse‘tan bu alanı dinlemiş olmayacak; aynı zamanda atölyeye eşlik edecek Meryem Yavuz ile atölyenin Türkiye sinema sektörüne taşan eksenine bakmış olacak. Bu atölyeyle birlikte kültür endüstrisinin sinematografi tarafını merak edenler ve filmlerin arka planını değerlendirmek isteyenler, merak ettiklerine cevap arayacak.

James Neihouse, yapımlarının çoğunda kullandığı -dönemleri itibariyle son derece yenilikçi- sinemada dijital hikâye anlatma tekniklerinde ufuk açıcı bir rol üstleniyor. Meryem Yavuz, yakın zaman Türkiye sinemasında sadece görüntünün aritmetiği üzerine çalışmıyor; aynı zamanda kameranın arkasında bir kadın olarak onu takip edenlere ilham veriyor!

Yer: Altı+Bir Stüdyo
Dil: Türkçe, İngilizce
Konuşmacılar: James Neihouse, Meryem Yavuz
*Etkinlik ücretsizdir ancak yer durumu sınırlı olduğundan lütfen kayıt yaptırınız: [email protected]

Arkansas doğumlu Neihouse, 1976’da Brooks Enstitüsü Fotoğrafçılık Bölümü’nü bitirdikten sonra ilk IMAX filmi üzerinde çalışmaya başlar. Bu sıralarda IMAX’in kurucularından yönetmen Graeme Ferguson ile çalışmaya başlayan sinematograf, IMAX formatında çekilmiş ilk su altı filmi olarak bilinen “Ocean”da (1977) görev alır. O tarihten bu yana sinematograf otuz beşin üzerinde IMAX filmde çalıştı. “The Dream Is Alive” (1985), “Ocean Oasis” (2000), “Space Station 3D” (2002) ve “Hubble 3D” (2010) sinematografın katkı sağladığı filmler arasında. James Neihouse, Giant Screen Sinema Derneği Başarı Ödülü, Kodak Vision Ödülü ve Imaging Alliance 2017 Vizyoner Fotoğrafçı Ödülü gibi görsel alanda önemli birçok ödüle sahip.

1983’te İstanbul’da doğan Meryem Yavuz lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema Bölümü’nde yapar. 2009 yılında Berlin Film Festivali Yetenek Kampüsü’ne kabul edilen görüntü yönetmeninin, görüntü yönetmenliğini yaptığı ilk uzun metrajlı film “İki Çizgi/Two Lines” (2008), dünya prömiyerini 65. Venedik Film Festivali’nin Uluslararası Eleştirmenler Haftası bölümünde yapar. “Kumun Tadı/Seaburners” (2014) ve “Toz Bezi/Dust Cloth” (2016), uluslararası ilk gösterimlerini Berlin Film Festivali Forum bölümünde gerçekleştirdi. Müthiş bir görüntü yönetimi örneği olarak gösterilen “Salı/Tuesday” (2015), Cannes Film Festivali’nin kısa film bölümünde gösterilmeye hak kazanır.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information