Köprüde Buluşmalar Ödülleri, çevrimiçi olarak düzenlenen bir törenle sahiplerini buldu. Köprüde Buluşmalar Ödülü’nün sahibi Gülten Taranç imzalı Salyangozlar olurken, Work in Progress bölümünde büyük ödül Selcen Ergun imzalı Kar ve Ayı’ya verildi.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından İstanbul Film Festivali kapsamında düzenlenen, Türkiye’den ve komşu ülkelerden yapımcı, yönetmen ve senaristleri, uluslararası sinema profesyonelleriyle bir araya getiren Köprüde Buluşmalar bu yıl içinde bulunduğumuz salgın döneminin olumsuz koşulları sebebiyle  çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Bu yıl 16. kez düzenlenen atölyelere katılan sinemacıların proje ve filmlerini geliştirmelerine destek olan Köprüde Buluşmalar’da ödüller çevrimiçi olarak düzenlenen bir törenle sahiplerini buldu.

Köprüde Buluşmalar, pandemi sebebiyle bu yıl 2-9 Nisan tarihleri arasında çevrimiçi olarak düzenlendi. 15. senesinde olduğu gibi 16. senesinde de çevrimiçi olarak düzenlenen Köprüde Buluşmalar Film Geliştirme Atölyesi’ne Türkiye’den 84 başvuru yapıldı. Başvurular, danışma ve okuma kurulu tarafından değerlendirildi ve atölyeye katılacak 12 kurmaca ile 3 belgesel film projesi belirlendi. Projelerin uluslararası sunumları 7-8-9 Nisan tarihlerinde çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.

Komşular Platformu‘na 5 uzun metrajlı film ve 1 belgesel projesi  katılırken Work in Progress’e ise uluslararası sunumlarını yaparken filmlerini tamamlamak için destek aramak üzere Türkiye’den 5 uzun metraj film ve 2 belgesel seçildi.

Köprüde Buluşmalar’da 17 uzun metraj ve 4 belgesel film ile 5 dizi projesinin sunumları yapıldı. Aynı zamanda post-prodüksiyonu devam eden 5 belgesel ve 2 uzun metraj filmin kapalı gösterimleri çevrimiçi ortamda 7-8-9 Nisan tarihlerinde gerçekleşti.

Köprüde Buluşmalar kapsamında TRT’nin katkılarıyla düzenlenen Film Geliştirme Atölyesi’nde sinemacılara verilen desteklere eklenen 50.000 TL TRT Özel Ödülü,Tereddüt Çizgisi projesinin yönetmeni Selman Nacar ve yapımcıları Burak Çevik ve Diloy Gülün‘e verildi.

Köprüde Buluşmalar Ödülleri Çevrimiçi Ödül Töreni ile Sahiplerini Buldu

Work in Progress Ödülleri

Köprüde Buluşmalar’ın seçici kurulu tarafından değerlendirilen Türkiye’den 5 uzun metraj film ve 2 belgesel post-prodüksiyon aşamasındaki uzun metraj kurmaca filmlerin ve belgesellerin uluslararası sunumlarının yapıldığı Work in Progress’e filmlerini tamamlamak için destek aramak üzere seçildi.

Work in Progress jürisinde Alessandro Gropplero (Venice International Film Critics’ Week), Benjamin Mirguet (First Cut Lab) ve Daniela Cölle (Pluto Film) yer aldı ve ödülleri açıkladı.

30.000 TL Anadolu Efes Ödülü, “yazarının güçlü hayal gücü ve derin hikâye anlatıcılığı sayesinde modern Türkiye’nin pek çok önemli temasını bir araya getiren ve insan doğasını inatçı bir çevre içinde yansıtan” Kar ve Ayı filminin yönetmeni Selcen Ergun ve yapımcısı Nefes Polat’a verildi.

Bu yıl ilk kez verilen ve filmin renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini Berlin’de gerçekleştirmeyi kapsayan Cine Chromatix Post-prodüksiyon Ödülü, “aile hayatını dürüst, kişisel bir yerden anlatan ve hayatı çok da kolay olmamış bir kadının cesaretini konu alan” Eat Your Catfish belgesel filminin yönetmen ve yapımcıları Senem Tüzen, Noah Amir Arjomand ve Adam Isenberg’e verildi.

Bu yıl ilk kez verilen ve film dünyasının en önemli yapı taşlarından biri olan sesin foley kayıt ve kurgu aşamasını içeren İstanbul Foley Ödülü, “resmettiği manzaraların şiirsel dilini eksiksiz tercüme edebilmesi ve oyunbazlığı için” Unutma Biçimleri filminin yönetmeni Burak Çevik’e ve yapımcısı Selman Nacar’a verildi.

Bu yıl ilk kez verilen ve film tanıtımının en önemli aşamalarından olan fragman yapımını kapsayan Fragmanhouse Ödülü, “izleyicinin güç ilişkileri, sırlar ve durmadan yağan karla dolu çetrefilli bir mikro kozmosu bir an için görmesini sağlayan” Kar ve Ayı filminin yönetmeni Selcen Ergun’a ve yapımcısı Nefes Polat’a verildi.

Kazanan filme dağıtım garantisi, dağıtımcı payı almadan gösterim imkanı ve dağıtım sırasında tanıtım desteği veren Başka Sinema Ödülü, “Kültürel hafızalar yok olma tehlikesi ile karşı karşıya iken umarız bu ödül Hemşin halkının geleneklerini ve en önemlisi müziklerini korumasına bir katkıda bulunur.” yorumu eşliğinde Hatıraların Gölgesinde filminin yönetmeni Şafak Şahin’e ve yapımcısı Emek Yıldırım Şahin’e sunuldu.

Daire Creative Görsel Tasarım Ödülü, “karizmatik, gizemli ve bir o kadar da ilham veren asi bir kadın ana karakteri olan” Halime filminin yönetmeni ve yapımcısı Morteza Atabaki’ye takdim edildi.

Film Geliştirme Atölyesi ve Komşular Platformu Ödülleri

Köprüde Buluşmalar’ın 16. yılında Türkiye’nin komşu ülkelerinden sinemacılar ve film kurumları arasında yeni işbirliklerine önayak olmak amacı ile başlattığı Komşular platformuna katılacak 5 uzun metrajlı film ve 1 belgesel projesi seçildi.
Film Geliştirme Atölyesi jüri üyeleri Anamaria Antoci (Tangaj Productions), Catherine Dussart (CDP), Dorothe Beinemeier  (Red Balloon Films), Elias Demetriou (Mediterrenean Film Institute), Oana Giurgiu (Libra Film) ve Faruk Güven (TRT) 7 –8 -9 Nisan tarihlerinde çevrimiçi gerçekleşen proje sunumlarının ardından atölyede ödül alan projeleri belirledi.

Tereddüt Çizgisi projesinin yönetmeni Selman Nacar ve yapımcıları Burak Çevik ve Diloy Gülün, filmin “iddialı bir kadın karakterin ahlaki karar verme sürecini yansıtmadaki biricikliği, ilginç bir dava hikâyesi etrafında şekillenen katmanların inandırıcılığı, biçimsel tercihlerin ve mekan kullanımının filmin duygu ve düşünce dünyasını güçlendirme potansiyeli” sebepleriyle 50.000 TL değerindeki TRT Özel Ödülü’nü aldı.

Salyangozlar projesinin yönetmeni Gülten Taranç ile yapımcısı EylemAtakav, projeleri “evrensel bir konu olan obezite üzerine nükteli ve eğlenceli bir yaklaşımı olan, modern toplumun güzellik normlarını takip eden her birimize düşünecek bir malzeme verdiği için” 30.000 TL değerindeki Köprüde Buluşmalar Ödülü’nü Köprüde Buluşmalar Yöneticisi Gülin Üstün’den aldı.

8000 Avro CNC Ödülü, “yaş ve sosyal çevre gözetmeksizin özgürlüğe ve kadınların özgürleşmesine duyduğu inancıyla insanları güldüren ve aynı zamanda düşündüren bir sinema diline sahip olması” sebebi ile Şerife Tavşan projesinin yönetmeni Tareq Daoud‘a ve yapımcısı Çiğdem Mater’e Fransa Başkonsolosu Bertrand Buchwalter tarafından verildi.

Bu yıl ilk kez verilen ve filmin renk düzenleme ve online kurgu işlemlerini kapsayan Mattepost Post-prodüksiyon- Online Ödülü, proje “yaşadığımız bu belirsiz zamanlarda dört atletin spor için yaptıkları fedakârlıkları ikna edici sanatsal bir vizyon ile destekleyerek resmederken ilgi çekici gözlemsel yolculuklar sunduğu için” Road to Tokyo belgesel projesinin yönetmeni Efe Öztezdoğan’a ve yapımcıları Aslıhan Altuğ ve Haluk Koçak’a verildi.

Postbıyık Ses Prodüksiyon Ödülü, jüri üyelerinin “Yönetmeninin genç Abbas Kiarostami olacağına inandığımız çok şiirsel ve sembolik bir proje” sözleriyle andığı The Eagle of Barwaq projesinin yönetmeni Kiarash Anvari ve yapımcısı Sadaf Foroughi’ye verildi. Aynı zamanda jüri üyeleri, projenin yapım aşaması için finans desteği bulacağından emin olduklarını belirtirken yönetmen Kiarash Anvari ve yapımcı Sadaf Foroughi’nin ikinci uzun metraj filmi olacak bu projenin filme önemli bir katman ekleyecek olan ses post prodüksiyon sürecinde desteğe ihtiyacı olacağına inandıklarından da bahsetti.

Melodika Ses Ödülü, “müzisyenlerin rüyalarına dalarak İstanbul’un gizemlerini kendine has bir yolculuk ile anlatmayı vadeden” Sound Dreams of Istanbul projesinin yönetmeni Anıl Eraslan ve yapımcısı Kıvılcım Akay’a verildi.

“Anne ve kızdan oluşan iki özgün karakterin hikâyesini ve modern Türkiye’deki sancılı ilişkilerini inceleme konusunda büyük potansiyel taşıyan” Kara Orman adlı projenin yönetmeni Nazlı Elif Durlu‘ya ve yapımcısı Annamaria Aslanoğlu‘na 4 aşamalı Akdeniz Film Enstitüsü (MFI) Senaryo Atölyesi Ödülü takdim edildi.

Seyap Ödülü, “iddialı bir estetik ve form kullanarak absürt anları film noir unsurlarıyla birleştiren ve gündelik bir hayat hikayesini konu alan” Perşembe Gecesi Çok Karanlık projesinin yönetmeni Onur Sefer’e ve yapımcısı Tilbe Cana İnan’a verildi.

Transilvania Pitch Stop Ödülü, “yönetmenin, ergenlik dünyasının karmaşasını keşfederken keskin ve ustaca bir sinema dili yakalamak için çalışmaya duyduğu heves sebebi ile” Tussifed projesinin yapımcısı Kaan Ege’ye ve yönetmeni Doğu Akal’a verildi.

 

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information