3 Nisan’da yeni sezonuyla ekranlara dönen La Casa de Papel’in 4. sezonunda dikkat çeken 10 detayı derledik.

***Yazının bundan sonraki bölümü La Casa de Papel 4. Sezon’la ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.***

İlk iki sezonu ile hem Türkiye’de hem de dünyada büyük ses getiren, özellikle Netflix’te yayınlanmasının ardından geniş izleyici kitlesine ulaşan La Casa de Papel, 3 Nisan’da 4. sezonuyla ekranlara döndü. 3. sezonun tam bittiği yerden başlayan 4. sezon, izleyiciyi bazı trajik olayların içerisine sürüklerken; 3. sezonun akılda kalan bazı sorularına cevap verdi. Lisbon’u kurtarma operasyonundan tutun da Gandia’nın yarattığı kaosa, Alicia Sierra’nın eylemlerinden Palermo’nun oyunbozan planına kadar dizi izleyiciyi aksiyon dolu olaylara davet etti.

Bu vesileyle biz de La Casa de Papel’in 4. sezonunda anlatıma etki eden karakterleri, dikkat çekici detayları, referansları, bir araya getirdik. 4. sezonla ilgili dikkat çekici detayları aşağıda bulabilirsiniz.

La Casa de Papel’in 4. Sezonunda Dikkat Çeken 10 Detay

Don Kişot Göndermesi

2. bölümün başında polise yakalanmamaya çalışan Profesör ve Marsilya, yel değirmenlerinin olduğu bir bölgeden geçiyor ve bu sahne bize Cervantes klasiği Don Quixote yani Don Kişot’u hatırlatıyor. Ne yapacağını bilemez hâlde ortalıkta dolaşan ve kafası allak bullak olan Profesör, Don Kişot’u; Marsilya ise Don Kişot’un iyiliğini isteyen ve akılcı tarafı simgeleyen Sancho Panza’yı temsil ediyor. Söz konusu bu sahnenin öncesinde Profesör ile bir kavgaya tutuşan Marsilya, olaylara daha mantıklı açıdan yaklaşıp Profesör’ü plana sadık kalma konusunda uyarıyor. Marsilya’nın sözünü dinledikten sonra biraz sakinleşen Profesör, Raquel’in yaşayıp yaşamadığını öğrenmeye çalışıyor.

Polis Memuru Antoñanzas

Raquel’in yaşadığını öğrendikten sonra ona bir mesaj göndermek isteyen Profesör, bu iş için polis memuru Antoñanzas’ı köstebek olarak kullanıyor. İlk kez 3. sezonda gördüğümüz, Sierra ile birlikte çalışan Antoñanzas, 4. sezonda daha fazla karşımıza çıkıyor. Profesör, köstebek olarak kullandığı Antoñanzas aracılığıyla Raquel’e bir mesaj iletiyor. Son anda teslim olmayı ve her şeyi anlatmayı seçen Raquel, Antoñanzas’dan gelen mesaj sayesinde iş birliği yapmaktan vazgeçiyor. Mesajı başarılı bir şekilde ileten Antoñanzas, ilerleyen bölümlerde polislerin attığı her adımı Profesör ile paylaşarak olayların akışına önemli bir şekilde etki ediyor.

Platero ile Ben Referansı

İlk bölümün bir flashback sahnesinde Palermo’nun soygunu yönetmesini istemeyen Tokyo, Nairobi’nin gazıyla Profesör ile konuşmaya gider. Tokyo, Profesör’e soygunu neden Palermo’nun yönettiğini sorar, Profesör ise soygunun uzun zamandır planladığı için Palermo’nun bu işi yapacağını söyler. Tam o anda Tokyo, Nobel ödüllü İspanyol şair Juan Ramón Jiménez‘in başyapıtı Platero ile Ben – Platero y yo isimli şiir kitabına bir referansta bulunur. Tokyo, eserin en ünlü cümlelerini okur ve “Platero, yumuşak tüylü bir eşek. Öyle yumuşak ki pamuktan yapılmış, kemiksiz gibi.” der. Eserde Platero, yazara eşlik eden bir eşek olarak tanımlanır, yazarın gözlemlerini yaptığı ve güvendiği kişi olarak resmedilir.Buradan hareketle Tokyo aslında her şeyi çok hızlı bir şekilde öğrendiğini, soygunun yönetimi Palermo’dan devralabileceğini ve ekibin lideri olabileceğini belirtir. Profesör’ün Palermo’ya güvenmesini istemez. Çünkü ona göre işler sarpa sardığında her şeyi düzeltebilecek olan kişi kendisidir. Bu sahneden hemen sonra Tokyo’nun, bütün kontrolü ele aldığını ve Nairobi’nin ameliyatında öncü bir karakter olduğunu görürüz.

Panik Odası

Bazı evlerde, iş yerlerinde ya da gemi gibi büyük ulaşım araçlarında, olası bir saldırı girişimi, hırsızlık ya da doğal afetlerden korunabilmek gizli bir bölme olan panik odaları inşa ediliyor. Bu panik odaları, içerisinde gömülü bir telefon hattı, havalandırma sistemi, binanın her köşesini gösteren kamera sistemi bulunduruyor. İşte sözünü ettiğimiz, zamanında David Fincher imzalı Panic Room filmine de konu olan, bu panik odası, La Casa de Papel’in 4. sezonunda kendisine yer buluyor. Kelepçeden kurtularak İspanya Merkez Bankası’ndaki panik odasına ulaşan Gandia, dışarıdaki polislerle bu şekilde iletişim kuruyor, ekip üyelerine zorlu dakikalar yaşatıyor ve bankaya hakim olan kaos havasını daha da körüklüyor.

Pescador de Hombres Şarkısı

Cesareo Gabarain‘in söylediği, İspanya’da kiliselerde dini müzik olarak kullanılan Pescador de Hombres şarkısı, izleyiciyi 4. sezonun en önemli anlarından birine davet ediyor.. Bu sezonun en önemli karakterlerinden biri olan güvenlik şefi Gandia, ekibin başına bela oluyor. Ekiple pazarlık yapmak için Nairobi’yi rehin alan Gandia, tam bu sırada herkese Pescador de Hombres şarkısını söyletiyor.“Sen sahile geldin, /Ne bilgeyi arıyordun ne de zengini/ Tek arzum seni takip etmek /Tanrı’m gözlerin üzerimdeyken/Teknemi bıraktım kıyıda /Senin yanında başka bir deniz arayacağım/ Başka bir deniz arayacağım….” şeklindeki şarkının sözleri ise bölüm sonunda yaşanacak olayların adeta sinyallerini veriyor, yani dizinin en sevilen karakterleri arasında yer alan, sezonun en üzücü ve trajik anına sahne olan Nairobi’nin ölümüne izleyiciyi hazırlıyor. Gandia’nın silahıyla vurulan Nairobi, tıpkı şarkıda da belirttiği gibi başka bir denizi aramak üzere hayata veda ediyor. Şarkının getirdiği matem havası, izleyicinin bu muhteşem karaktere elveda demesine olanak sağlıyor.

Senaryo Çekimler Devam Ederken Yazıldı

Özellikle sosyal medyada La Casa de Papel ile ilgili gelen olumsuz eleştirilerden birisi de mantık hatalarının fazla olması. Karakterlerin olaylara verdikleri tepkilerden tutun da senaryodaki tutarsızlıkların ayyuka çıktığı sahnelere kadar dizide birçok mantık hatası bulabilirsiniz. Bu durumun neden kaynaklandığını ise dizinin başarı öyküsünü konu alan La Casa de Papel: Fenomen belgeselinde öğreniyoruz.

Belgeselde anlatılana göre dizinin 3. ve 4. sezon senaryosu çekimler devam ederken yazılmış. Oyuncular senaryoyu son anda alırken; çekimden önce prova yapmak için bölümün yönetmeniyle görüşmüşler. Bazı sahneler ise ucu ucuna yazılmış, ekibin bir araya gelip hareketleri açıklama zamanı da olmamış. Senaristler ise bu durumu çözmek için oyunculara sahnenin nasıl ilerleyeceğini gösteren videolar atmış. 4. sezonun ucu ucuna yazılan sahneleri arasında Gandia’nın Nairobi’yi iplerle kapıya bağladığı sahne de yer alıyor. Gönderilen video aracılığıyla sahnenin nasıl çekileceğini oyuncular bu şekilde öğreniyor. Yazım ve çekim sürecinin aynı zamanda gerçekleşip, anlık kararların alınması ve sahneler üzerinde çok düşünülmemiş olması, dizideki mantık hatalarının neden var olduğunu bir anlamda açıklıyor.

4. Sezonun Politik Atmosferi

3. sezonda Rio, yakalandıktan sonra uluslararası hukuk kuralına aykırı olarak türlü türlü işkencelere ve sorgulama yöntemlerine maruz kalmıştı. Değiş-tokuş karşılığında ekibe geri dönen Rio’nun bu süreçte yaşadıkları bu sezonun politik atmosferini oluşturdu. Rio’nun bu yaşadıkları üzerinden dizi, insan hakları, devlet görevlilerinin uluslararası hukuk kurallarını hiçe sayarak orantısız güç kullanması ve gizli kapaklı iş çevirmesi gibi önemli konulara değindi. Sezon sonunda Profesör’ün, polisin yaptıklarını halka ifşa etmesi ise halkın polise karşı bir tavır almasına neden oldu ve devletin elinde bulundurduğu yetkilerin sorgulanmasına neden oldu.

Rehineler Arasında Bir Casus: Manila

Rehineler arasında yer alan, ilk kez 3. sezonun 7. bölümde kısacık bir anda gördüğümüz Manila karakterinin motivasyonunu bu sezon öğrenmiş olduk. Gerçek adı Julia olan Manila, rehineler arasındaki düzeni sağlamak için ekip tarafından gönderilen bir casusmuş ve aynı zamanda Denver’in çocukluk arkadaşı, Moskova’nın vaftiz çocuğuymuş. 4. sezonun en önemli detaylarından biri olarak varlık gösteren Mania, sezonun son bölümünde berbat kişiliğiyle adından söz ettiren ve ortalığı karıştıran Arturo’yu durduruyor ve kimliğini açık etmiş oluyor.

Luis Prieto

İlk iki sezonda Raquel ile birlikte çalışan, sonraki sezonlarda yerini Tamayo’ya bırakan, bu sezonda hikâyeye yeniden dâhil olan Albay Luis Prieto, yer aldığı tek sahneyle 4. sezonun en akılda kalıcı anlarından birine imza atıyor. Rio’ya yapılan işkence iddialarını reddetmek için bir basın toplantısı düzenleyen Luis Prieto, tüm soğukkanlılığıyla sorulara ciddi şekilde cevap veriyor. Yalan üstüne yalan söyleyerek, devletin bu işle hiçbir şekilde ilgisi olmadığını belirtiyor. Ancak Profesör, Prieto’nun Rio’ya işkence yapılması için gönderdiği e-postaları ortaya çıkartıyor. Böylece Luis Prieto, halkı ve basını yanlış bilgilendirmenin cezasını çekiyor.

5. Sezona Açık Kapı Bırakan Final Sahnesi

Raquel’i başarılı bir şekilde bankaya sokan Profesör, her şeyin yoluna girdiğini düşündüğü anda sezonun final sahnesinde Alicia ile karşılaşıyor. 3. sezonun en ilginç karakterlerinden biri olan, Rio’ya işkence eden ve uyguladığı taktiklerle karşısındakini zor durumda bırakan hamile polis şefi Sierra, 4. sezonda da etrafındakilere zorlu anlar yaşatıyor. Rio’ya yapılan işkencenin sorumluluğunu kendi üstüne almayıp, konunun kapanmasına izin vermeyen, bütün bu sürecin hükûmetin bilgisi dâhilinde olduğunu basın mensuplarına açıklayan Sierra, bu olay sonucunda polisler tarafından aranmaya başlıyor. Ancak Sierra, asıl hedefi olan Profesör’e odaklanıyor ve Profesör’ün yerini tespit etmek için bütün gücünü kullanıyor. Ulaştığı kamera görüntüleriyle de Profesör’ü yakalıyor. Sezon finalinin son sahnesini oluşturan bu olay, 5. sezona açık kapı bırakıyor. Bu noktada Profesör’ün ne yapacağı, Sierra’nın Profesör’ü nasıl bir duruma sürükleyeceği, dahası Sierra’nın bir şekilde ekibe katılıp katılmayacağı soruları, 5. sezonun en merak edilen konuları arasında yer alıyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information