Lee Isaac Chung, yazıp yönettiği Minari filmini çekme konusunda kendisine yol gösteren 5 yapımı listeledi. Chung’un listesinde Journey to Italy ve Tokyo Story gibi yapımlar yer alıyor.

Henüz çocuk yaşta ailesiyle birlikte Kore’den Arkansas’a göç eden Lee Isaac Chung, kendi deneyimlerinden yola çıkarak senaryosunu kaleme aldığı, aynı zamanda yönetmen koltuğuna oturduğu A24 yapımı Minari filmiyle dikkatleri üzerine çekti.

Koreli göçmenlerin Amerika’da yeni bir yaşam kurmak için verdiği mücadeleye ışık tutan film, dünya prömiyerini yaptığı 2020 Sundance Film Festivali’nin Amerikan sineması bölümünde hem Jüri Büyük Ödülü’nü hem de Seyirci Ödülü’nü kazandı. Aynı zamanda kısa bir süre önce Altın Küre Ödülleri’ne de aday oldu.

Akademi üyelerinin kendi filmleriyle ilgili önemli detayları sinemaseverlerle paylaştığı Aframe isimli internet sitesi ise Minari vesilesiyle Lee Isaac Chung ile bir araya geldi ve Lee Isaac Chung, Minari’yi çekme konusunda kendisine yol gösteren 5 filmi listeledi. Yönetmenin listesinde Roberto Rossellini’nin yönettiği Journey to Italy ve Japonya sinemasının önemli yönetmenlerinden Yasujirō Ozu’nun imzasını taşıyan Tokyo Story gibi yapımlar yer alıyor.

Lee Isaac Chung’un Minari’yi çekme konusunda kendisine yol gösterdiğini düşündüğü 5 filme buradan ulaşabilirsiniz.

Minari Filmini Çekme Konusunda Lee Isaac Chung’a İlham Veren 5 Film

1. Journey to Italy – Roberto Rossellini (1953)

Roberto Rossellini’nin yönetmenliğini üstlendiği 1953 yapımı Journey to Italy filmi, Minari’yi çekme konusunda Lee Isaac Chung’a ilham veren filmler arasında ilk sırada yer alıyor. Minari’yi yazma sürecinde bu filmi tekrar izlediğini dile getiren yönetmen, Journey to Italy’den ve özellikle Roberto Rossellini’den çok esinlendiğini belirtmeden geçmiyor.

2. The Big Country – William Wyler (1958)

Lee Isaac Chung’ın ailesi tıpkı Minari’deki gibi Güney Kore’den ABD’de taşınmış. Filmdeki gibi Arkansas’taki küçük bir çiftlikte büyüyen Chung, babasının tavsiyesiyle William Wyler imzalı The Big Country filmini izlemiş. Yönetmenin dediğine göre babasının Amerika’ya taşınması konusunda bu film ona ilham olmuş.

William Wyler’ın epik filmlerinden The Big Country’de toprak sevdası için birbirleriyle savaşan insanlar görüyoruz. Chung, filmdeki bu savaş durumunu ailesinin maruz kaldığı Kuzey Kore-Güney Kore çatışmasına benzetiyor. Babasının ailesinin bu çatışma yüzünden çok toprak kaybettiğini söyleyen yönetmen, toprak konusundan dolayı filmin babasında büyük yankı uyandırdığını düşündürüyor.

3. Giant – George Stevens (1956)

Lee Isaac Chung, James Dean’in bu filmde canlandırdığı karakteri çok seviyor. Hatta Minari’de Steven Yeun’un canlandırdığı Jacob karakterini yazma ve yaratma sürecinde James Dean’den ilham almış. Steven Yeun’a bu karakteri model olarak almasını söylemiş.

4. Tokyo Story – Yasujirō Ozu (1953)

Chung, Japonya sinemasının önemli yönetmenlerinden Yasujirō Ozu’nun filmlerine hayran. Bunun sebei ise Ozu’nun filmlerinde aile kavramını ele alış şekli. Ozu filmlerinde konu aldığı aile üyelerinin tamamını ana karakter olarak hikâyeye dâhil ediyor, yani tek bir karakteri öne çıkarmıyor. Sinemasını yaratırken bu konu üzerinde çalışan yönetmen, Ozu’nun filmlerinde osuruk şakası vb. şeyleri kullanmaktan çekinmediğini de dile getiriyor. Kendisi de buna benzer şeyler kullanıyor. Komik olduğunu düşündüğü şeyleri yapması konusunda Ozu’nun kendisine bir nevi alan açtığını, izin verdiğini düşünüyor.

5. Stromboli – Roberto Rossellini (1950)

Minari

Listeye bir kez daha Rossellini filmi koyan Lee Isaac Chung, Minari’nin senaryosu üzerinde çalışırken bu filmi aklına getirmiş. Kısa sürede evlenip, Stromboli isimli bir yanardağın eteğindeki uzak bir adaya taşınan Karin ve Antonio’nun hikâyesini anlatan filmdeki olaylar, yani yeni bir yere uyum sağlama konusu, Minari’de izlediğimiz ailenin yaşadıklarıyla bazı benzerlikler taşıyor.

Kaynak: Aframe

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information